Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

POS sistemi

POS sistemi

SVE ŠTO TREBA DA ZNATE O POS SISTEMIMA PRIJE NEGO ŠTO DONESETE ODLUKU O NABAVCI

Svijet IT tehnologija danas napreduje nestvarnom brzinom. Sve ono što je juče bilo nezamislivo, sutra će postati standard poslovanja. Jednostavno, uštede i otvaranje novih poslovnih mogućnosti, danas su usko vezani sa digitalnom transformacijom poslovanja i tako će zasigurno biti u sagledivoj budućnosti. Vaša konkurencija verovatno već ima primenjeno rješenje ili radi na njegovom uvođenju. Država nameće pravila koja takođe idu u smjeru uvođenja digitalnog poslovanja, od fiskalizacije, faktura, do plaćanja poreza, tako da je prava dilema nije DA LI,  nego KOJE rješenje primjeniti.

Na tržištu postoji veliki izbor rješenja odnosno kompanija koje se bave implementacijom POS sistema. Većina njih ima softversko rješenje ili nude da preko njih nabavite i softver i neophodni hardver za sve to.

S obzirom da POS sistem, ako iskoči iz režima normalnog funkcionisanja, zaustavlja kompletnu prodaju, skloni smo mišljenju da temelj Vašeg poslovanja mora biti urađen kvalitetno i po Vašoj mjeri. U prevodu, ako se negdje isplati uložiti u pouzdanost i fleksibilnost sistema - to je svakako ovdje. Takođe, smatramo da o tako osjetljivoj temi treba da se konsultujete sa profesionalcima koji već posjeduju značajno iskustvo. To će Vam sigurno pomoći da samostalno ili u saradnji sa njima, osmislite i implementirate sistem koji Vam neće sutra biti kočnica u poslovanju i uzrok glavobolja.

 

Izaberite profesionalce kojima ćete povjeriti srž svog poslovanja

Pouzdanost i kvalitet

Ako znamo da je država posebno osjetljiva na neizdavanje fiskalnih računa, jasno Vam je da ovaj sistem mora da bude krajnje pouzdan i kvalitetan. Jedna greška po ovom pitanju može imati daleko veće posljedice po Vaše poslovanje od cijene kompletne nabavke pouzdanog POS sistema.

Nivo tehničke podrške

Bilo kakvo iskakanje mora biti sanirano u što kraćem roku, odnosno tehnička podršku koju treba da tražite od partnera mora biti adekvatna i u režimu 24/7.

Permanentno održavanje i unapređenje softvera

Pravila poslovanja koja definiše i mijenja država, sklona su zakonskim izmjenama. To mora postati briga Vašeg partnera. On mora da uskladi svoj softver sa pozitivnim propisima koje je propisala država, odnosno da ni u jednom momentu zbog toga ne bude ugroženo Vaše poslovanje. Ovo je esencijalno, ali na žalost nismo sigurni da sve firme imaju kapacitet da ispune ove standarde. 

Vaš biznis mora biti u njihovom fokusu

Potpuno je legitimno razmatrati i ponude firmi koje preprodaju tuđi softver. Obično je to softver koji je već zaživeo na nekom drugom tržištu. Ovakva rješenja imaju dokazane kvalitete, ali je pitanje da li pokrivaju sve specifikume vezane na Vaše poslovanje. Znamo da će deklarativno svi reći da to nije problem, ali u praksi ... U praksi, možete biti sigurni da oni koji su tu već dugi niz godina i kojima je taj posao u primarnom fokusu neće, sebe radi, ugroziti ni Vas.

Ekonomski kriterijumi

Velika ponuda POS rješenja na tržištu uslovila je da su ona postala međusobno potpuno uporediva po pitanju troškova nabavke. Da, postoje razlike, ali su one najčešće na simboličnom nivou i obično su posljedica kvaliteta usluge koja se pruža krajnjem kupcu. 

Sve završavate na jednom mjestu brzo i lako

Vodeće firme u ovom biznisu, koje su već godinama na našem tržištu, prepoznaćete po tome što su već razvile direktnu saradnju sa vodećim svjetskim kompanijama koja se bave proizvodnjom POS opreme (HP, Shuttle, Star, Sunmi, ...) i da zato mogu da Vam ponude tu opremu po bitno povoljnijim uslovima nego da je sami nabavljate. Obično u svojoj ponudi imaju razne vrste računara i štampača baš za potrebe POS sektora, perifernu opremu, barkod skeneri, čitači kartica i sl. To Vam daj mogućnost, da relativno brzo i lako, zaokružite cijelu priču na jednom mjestu - baš po svojim potrebama. 


Benefiti uvođenja POS sistema


Termin POS (Point of Sale) sistem nije široko rasprostranjen. Poznat je onima koji su zbog potreba svog posla imali susret sa tom tehnologijom. Većina ljudi u glavi ima predstavu da je to u stvari fiskalna kasa za transakcije sa kupcima. 

Međutim, POS sistem je mnogo više od toga: da on svakako ima funkcionalnost fiskalne kase, ali je on tu zbog mnogih drugih naprednih opcija koje kase nemaju. POS sistem može da Vam pomogne da povećate prodaju, uvedete nove usluge, proširite asortiman i načine plaćanja, uvećate broj svojih klijenata, poboljšate iskustvo gostiju, povežete se sa softverom za knjigovodstvo ili fakturisanje, preuzme na sebe gomilu administrativnih poslova, pomaže u analizi i donošenju važnih poslovnih odluka... Zaista je širok dijapazon mogućnosti koji kvalitetno POS rješenje nosi sa sobom.

 

Faktori koji utiču na izbor POS sistema

POS sistem za vaš biznis uslovljen je mnogim faktorima. Zavisi od toga šta prodajte, koju vrstu usluge nudite, kao i od vrste, veličine i fluktuacije klijenata u Vašeg objektu. Jedna pekara sigurno ima drugačije potrebe i način poslovanja od kafića. Manji lokal, kafić, picerija drugačije posluje od većeg i veoma posjećenog restorana ili kluba.

 Za biznise manjeg obima, veoma važan faktor su troškovi (početni i tekući), bezbjednost, PCI usaglašenost i upotrebljivost.

 Sve u svemu, izbor je na Vama. Da bi Vam pomogli da doneste pravu odluku u daljem tekstu  mi ćemo se potruditi da Vam, ovim tekstom, pomognemo u pronalaženju i odabiru odgovarajućeg POS sistema. 

 

KADA VAM JE POTREBAN POS SISTEM?

Već smo rekli da bez njega nema modernog poslovanja. Ako želite da prihvatite plaćanje kreditnim i debitnim karticama i da, uz to, imate pojednostavljen sistem za praćenje prodaje, poželjeno je da investirate u POS sistem.

Teško ćete imati tačan uvid u svoje poslovanje, ako nemate solidan sistem za elektronsku evidenciju prodaje. U suštini, što više podataka imate o svom poslovanju, veća je mogućnost da donesete pravilne poslovne odluke, odnosno da uočite dobra i loša mjesta u Vašem biznis modelu. 

U osnovi, postoje dve vrste poslovanja kojima je potreban sistem prodaje. To su maloprodaje i ugostiteljska preduzeća kao što su kafići, restorani i sl. 


POS SISTEM ZA MALOPRODAJU


Ako je Vaš biznis model da imate maloprodaju, potreban Vam je maloprodajni POS sistem koji, između ostalog, nudi upravljanje zalihama i može da se poveže na skener bar koda i štampač računa.

Softveri za maloprodaju su kompletna informaciona-softverska poslovna rešenja koja pokrivaju sve sfere rada maloprodajnih objekata. Oni podržavaju rad sa fiskalnim štampačima na prodajnim mjestima (POS). Standardno podržavaju rad sa više objekata i pristup sa udaljene lokacije preko interneta. Opciono daju mogućnost integracije sa ostalim POS uređajima (čitači, skeneri, vage..). 

Kvalitetan  maloprodajnog POS sistema mora da posjeduje: 

•       Brzo i kvalitetno pružanje usluga

•       Savremen i moderan način rada

•       Prodaja i izdavanje računa preko računara

•       Pregled kompletnog poslovanja

•       Kontrolu zaposlenih

•       Praćenje zaliha i prometa u realnom vremenu

•       Udaljeni pristup sa bilo koje lokacije u okviru i van objekta

•       Preglede i evidencije računa

•       i dr.

Sky POS program za maloprodaje namjenjen je trgovinskim preduzećima i preduzetnicima. Posjeduje sve karakteristike o kojima smo malo prije nabrojali. Pored toga ima i  napredne opcije i funkcionalnosti koje će Vam riješiti mnoge glavobolje i uštedjeti puno truda i vremena.

SKY POS SISTEM ZA KAFIĆE I RESTORANE


Kafići i restorani su vrlo specifični u svom poslovanju. Zahtjevaju brojne specijalizovane funkcionalnosti na prodajnim mjestima. Zajedničko za poslovanje malog bara ili elitnog ugostiteljskog objekta, je da se u svom funkcionisanju moraju osloniti na kvalitetan POS sistem. Pravi POS sistem ne samo da će rezultate učiniti transparentnijim, već će i mogućnost aktivnog praćenja performansi personala i usluga biti na jedan klik od vas. Sve to čini Vaše poslovanje daleko izvjesnijim i efikasnijim. 

Karakteristike dobro dizajniranih POS sistemi za kafiće i restorane su:

•       izdavanja računa jednim klikom,

•       touch screen optimizacija za lako kucanje artikala,

•       brzog logovanja u program (RFID kartice),

•       rada sa grafičkim stolovima,

•       lakog preuzimanja stolova od drugog konobara,

•       jednostavne primene Loyalty sistema,

•       rada sa turama i brzim stolovima,

•       brzog izdavanja gotovinskog računa,

•       automatskog zatvaranja radnog dana.

Sky POS programom za restorane i Sky POS programom za  kafiće, vam pružaju mogućnost da lako sklopite sve izvještaje na kraju dana tako da zatvaranje na kraju postane jednostavna rutina.

SKY POS ima sve ove funkcionalnosti. Namjenski je kreiran da obezbijedi jednostavan, efikasan i brz način rada: 

• za sve tipove restorana i kafića,

• jednostavan za upotrebu,

• brz,

• efikasan. 

Za razliku od opštih POS sistema, Sky POS je prilagođen potrebama mjesta kao što je vaše, osiguravajući vam sve pogodnosti navedene u ovom članku. POS softver na ovaj način postaje centralno mjesto vašeg poslovanja.

 

POS SISTEM ZA PEKARE


SKY POS aplikaciju za pekare, predstavlja modifikovano rješenje prilagođeno funkcionisanju ove vrste objekata. Implementacijom odgovarajućeg softvera za upravljanje pekarom, moći ćete da pružite bolju i efikasniju uslugu, svaki put kada vas kupci posete.

Najveći faktor u pravom sistemu prodaje pekarskih proizvoda je brzina. Tačnije, vašoj pekari potreban je sistem za naručivanje koji će kupce da obrađuje najbrže što može.

Pomoću POS sistema i aplikacije možete rukovati narudžbama korisnika na tabletu bez potrebe za pokretanjem naprijed i nazad u centralni registar.

Upravljanje zalihama je posebno važno za pekare, jer pečenje zahteva tako precizna mjerenja. Pomoću SKY POS aplikacije za pekare, efikasno možete pratiti sastojke. Svaka stavka može se unijeti u bazu podataka, zajedno s jedinicom za mjerenje, troškovima, podacima o dobavljaču i još mnogo toga.

Odatle možete unijeti količinu sastojaka koje svaki artikal koristi. Dakle, dok prodajete pecivo, zaliha sastojaka se u skladu s tim prilagođava. Uz ovaj mali softver za upravljanje pekarama na dohvat ruke, nikada nećete ponestati sastojaka.