Pon - Ned: 00h - 24h

Lokalizacija:

Otvaranje ugostiteljskog objekta

Otvaranje ugostiteljskog objekta

PRAKTIČNI VODIČ ZA OTVARANJE UGOSTITELJSKOG OBJEKTA

 

Otvaranje ugostiteljskog objekta, bilo koje vrste, nije naivan poslovni poduhvat. Zato vam želimo što realnije predstaviti najveće izazove, kao i rješenja za njih. Jedno je sigurno - postati ugostitelj donosi vam velike koristi u svakom pogledu, ali i velike obaveze. I to ne samo tokom pripreme i otvaranja objekta, već i kasnije. Svatko tko nije spreman biti u potpunosti angažiran i trajno uključen u cijeli proces, bolje je ne ulaziti u HoReCa posao.

PREDNOSTI OTVARANJA UGOSTITELJSKOG OBJEKTA

- Mogućnost značajne zarade.

- Trajna prilika za kreativan i originalan poslovni razvoj. Sposobnost da se ostavi lični pečat na poslu.

- Postoji mnogo potencijala za novac korištenjem modernih IT rješenja. Automatizacija i digitalizacija poslovnih procesa.

- Svakodnevna dinamika i raznolikost u poslu. Surađujte s velikim tvrtkama i dobavljačima.

- Stečeno iskustvo daje priliku za poslovanje da se lako proširi na druge lokacije.

- Uspostavljanje značajnih kontakata.

NEDOSTACI OTVARANJA UGOSTITELJSKOG OBJEKTA

- To zahtijeva puno početnih ulaganja i puno posvećenosti projektu.

- Nema radnog vremena za vlasnika. To zahtijeva puno osobnog angažmana u radu. Kasnije je moguće primijeniti IT rješenja kako bi se posao sa najodgovornijim ljudima znatno olakšao.

- Svaka loša strateška odluka može imati katastrofalne posljedice (pogrešna lokacija, vrsta objekta, ciljna grupa, kvalitet ponude i usluge, opći utisak...).

- Potrebna je relativno zahtjevna papirologija i zakonski propisi, razne dozvole, odobrenja, licence...

- Česte provjere provedbe sanitarnih, finansijskih, fiskalnih i mnogih drugih pravila.

- Direktan rad s ljudima i u smislu osoblja i gostiju.

MORATE ZNATI PRE POČETKA

To je vrlo dinamičan posao koji nema radno vrijeme i ne može se obavljati sa skraćenim radnim vremenom. Posebno u pripremnoj fazi. Dok se stvari ne riješe, zahtijevat će vašu stalnu pažnju i uključenost.

Srećom, danas postoje moderna IT rješenja koja čine cijelu ovu priču mnogo lakšom, jer pružaju potpuni uvid u poslovanje objekta u realnom vremenu, baš kao da ste fizički u samoj trgovini. Pod tim ne mislimo samo na doslovni - video nadzor, već i na finansijsku, organizacijsku, menadžersku percepciju poslovanja u svakom trenutku. Uz odgovarajuće IT rješenje, svi podaci vam uvijek mogu biti dostupni na vašem mobilnom telefonu, sa samo jednim klikom. To uveliko opušta život vlasnika ugostiteljskog objekta i eliminira potrebu za njihovim stalnim prisustvom u restoranu. Doći ćemo i do ove teme, ali prije toga - imate puno posla pred sobom. Počnimo redom.

KONCEPT JE KLJUČAN. STAVI SVOJE FANTAZIJE NA PAPIR.

Definiranje koncepta je prvo, a možda i najvažnije. Definirajte osnovne smjernice za cijeli projekt. Konkretno, koju vrstu ugostiteljskog objekta želite otvoriti, kako vidite tržišno pozicioniranje vašeg objekta, koje novo i drugačije želite ponuditi, itd. U idealnom slučaju, ovaj koncept bi predstavljao utjelovljenje vaših snova. Međutim, također morate uzeti u obzir druge parametre kao što su trenutna konkurencija, zakonska ograničenja, financijske mogućnosti...

Investicije nisu iste, kao ni put do otvaranja klasičnog kafića ili restorana, puba, pizzerije, brze hrane, slastičarnice. Nije isto imate li kuhinju ili ne. Poštujte svoje snove, ali uzmite u obzir i stvarnost. Važno je biti jasan u kojem smjeru idete.

Sve naknadne važne odluke kao što su specifična lokacija ili naziv objekta, ciljna grupa gostiju, imidž, brend, uređenje interijera i eksterijera, marketinška strategija, izbor IT i druge opreme - moraju biti u skladu sa definisanim konceptom.

POSLOVNI PLAN ZA UGOSTITELJSKI OBJEKAT

Sa poslovne tačke gledišta, ovo je ključ uspjeha. Biznis plan u ugostiteljstvu trebao bi biti detaljna lična karta vašeg projekta. Na osnovu toga, jasno je poznat budžet za svaku stavku predviđenu projektom, kao i očekivani prihodi. Tek tada možete vidjeti kvalitet i potencijal cijelog projekta. 

U fantazijama, prvo počinje s prihodom. Obično se uzima najoptimističniji scenarij i dobija se velika procjena prihoda. Troškovi su podcijenjeni, kao i rokovi.

Ako želite napraviti ozbiljan poslovni plan, sami ili uz pomoć stručnjaka, učinite upravo suprotno. Pokušajte prvo pogledati troškove što je moguće detaljnije i realnije. Na kraju projekta, troškovi su rijetko manji od planiranih. Naprotiv. Dakle, predvidite neku marginu u tom smislu. Kada je riječ o prihodima, uvijek se bavite najmanje povoljnom procjenom za vas.

Također je vrlo važno detaljno analizirati postojeću konkurenciju i pogledati njihovu ponudu hrane i pića. U idealnom slučaju, trebali biste pronaći mikro-nišu koja je otkrivena i koja bi tada bila u vašem fokusu. Ova raznolikost može lako postati osnova vašeg uspjeha na tržištu i temelj daljnjeg razvoja poslovanja.

Također morate uzeti u obzir da je na samom početku potrebno neko vrijeme i puno obrtnog kapitala, dok vaš objekat ne počne donositi stalan prihod. To je vrlo izazovan period, jer vaši troškovi rastu (plate, stanarina, dobavljači, marketing...) i vaš prihod još nije dostigao željenu vrijednost. Mnogi ne uključuju ovaj obrtni kapital u izračun potrebnih sredstava za pokretanje ugostiteljskog objekta.

NOVAC POTREBAN ZA OTVARANJE RESTORANA

Tek nakon što je poslovni plan napravljen, znat ćete točno da li možete sami finansirati cijelu priču ili ako vam trebaju dodatna sredstva iz drugih izvora.

Svaka banka, ozbiljan investitor, ili bilo tko, prvo će vas pitati za vaš poslovni plan. Na osnovu toga i njihovog iskustva, oni će odlučiti da li će podržati vaš projekt. Stoljećima su banke pronalazile načine da prvo zaštite svoje interese, a zatim i vaše.

Pokušajte dodijeliti neke troškove kasnijim razdobljima poslovanja kada se vaš prihod stabilizira.

Obavezno provjerite s budućim dobavljačima hrane i pića da vidite možete li računati na neku vrstu podrške i pod kojim uvjetima.

 

POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA OTVARANJE UGOSTITELJSKOG OBJEKTA

Srećom, danas to nije tako zahtjevna misija. Pravila se mijenjaju s vremena na vrijeme, ali općenito, to su postupci koji vas neće puno iscrpiti. Naravno, danas postoje specijalizirane agencije koje mogu u potpunosti ili djelimično završiti sve administrativne procedure koje prate otvaranje ugostiteljskog objekta.

U osnovi, prije otvaranja objekta, definitivno trebate:

- Definirajte poslovni oblik vašeg poslovnog subjekta. Raspitajte se i izvažite koji je oblik prikladniji i bolji za vas.

- Odaberite naziv kompanije i definirajte prevladavajuću djelatnost - ne smiju postojati dva poslovna subjekta s istim imenom unutar iste općine.

- Registracija  - relativno jednostavno i brzo možete registrirati svoju tvrtku u samo nekoliko koraka.

- Identifikacijski broj - postupak osnivanja kompanije se završava dobivanjem identifikacijskog broja (postoje razlike u procedurama entiteta i Brčko Distrikta). U suštini, to je jedinstven broj i služi potrebama svih javnih prihoda. Kada podnesete jednu prijavu za registraciju za osnivanje poslovnog subjekta, možete i to dovršiti. U ovom rješenju, bit će i vaš identifikacijski broj.

- Pečat - nakon registracije kompanije, pečat se izrađuje, tako da mora biti u skladu sa podacima iz odluke.

- Otvaranje tekućeg računa u banci - ukratko, prikupite gore opisanu dokumentaciju i idite u banku po vašem izboru. Provjerite sve uvjete koje možete dobiti od bilo koje banke. Razlike mogu biti značajne.

- Podnošenje zahteva za elektronsku fiskalizaciju

UREĐENJE ENTERIERA I EXTERIERA


Ovo je najkreativnija i najizazovnija faza. To toliko ovisi od slučaja do slučaja da je nemoguće pisati o tome - osim u općim smjernicama.

Već smo spomenuli da i unutarnje i vanjsko uređenje mora biti u skladu s vašim konceptom, mora ostaviti snažan i pozitivan dojam, prisiliti vašu originalnost i istaknuti komparativne prednosti. U očima potencijalnih gostiju, sve to mora biti kompaktna cjelina koja će se lako uklopiti u marketinšku strategiju.

Često se zasniva na uključenosti drugih ljudi, a to može biti teško u svakom smislu. Naoružajte se strpljenjem i ne opterećujte se s deset problema odjednom. Riješite ih jedan po jedan, vodeći računa da ne prekoračite dodijeljena sredstva za ove svrhe. Rokovi su vrlo važni za poštovanje, pogotovo ako ne morate sami finansirati cijeli projekt.

Uvijek za samo malo dodatnog novca može biti mnogo bolje, više, ljepše. Morate biti čvrsti u donošenju takvih odluka, a s druge strane, ne smijete ugroziti estetiku i vizualni identitet cijelog projekta.

Kada kupujete inventar i opremu, razmotrite mogućnost kupovine malo korištene opreme i inventara (posebno kuhinjskog dijela zgrade), jer to može uštedjeti značajna sredstva.

BUDITE OPREZNI SA ZAPOŠLJAVANJEM

Troškovi rada su jedan od dominantnih u operativnim troškovima. Zato pokušavate zaposliti kvalitetno osoblje na najpromišljeniji način. Dobar kuhar vrijedi zlata za bilo koji restoran, ali i njegova plaća. Uvijek je puno lakše zaposliti člana osoblja nego obrnuto. Uvijek nagrađujte trud i kvalitet i na taj način stimulirajte učinkovitost.

Automatizirajte sve procese koje možete. Vjeruj mi, jeftinije je za tebe kada softver radi posao. Važno je odabrati softver koji to može učiniti brzo i lako.

MARKETINŠKI PLAN ZA OTVARANJE

Iskustvo pokazuje da bez ozbiljne marketinške strategije i kampanje, teško da bilo koji ugostiteljski objekat može preživjeti. Danas ljudi ne pitaju jedni druge, već se oslanjaju na Google i društvene medije. Imate web stranicu i profile na svim društvenim mrežama. Ako niste tamo - nema gostiju. Shvatite ovo ozbiljno, od najave otvaranja restorana pa nadalje. Morate biti proaktivni cijelo vrijeme i privući pažnju potencijalnih gostiju.

Za ugostiteljske objekte, kratki digitalni obrasci mogu biti vrlo korisni ako su dobro dizajnirani. Koristite sve dostupne kanale za promociju svoje imovine, posebno one digitalne, jer oni često nisu financijski zahtjevni.

Formirajte i naglasite program vjernosti i uvedite posebne ponude (Happy Hours, itd.).

KAKO IDENTIFICIRATI KVALITETNO IT RJEŠENJE ZA UGOSTITELJSKI OBJEKAT

Uz sve brige, sada morate postati IT stručnjak, tako da možete prepoznati i odabrati najbolju opremu, softver i sve ostalo. Ako već razumijete ove stvari - sjajno, lako ćete prepoznati prave profesionalce. Ako ne, oslonite se na iskustva drugih ugostitelja kojima vjerujete. Pitajte ih da li su zadovoljni ili ne sa programom koji koriste, ili uradite vlastito istraživanje koristeći Google mogućnosti.

U osnovi, potreban vam je pouzdan partner za sve IT dileme. Netko tko će stvarno biti tu za vas kada imate problem, kada se neki propisi ili zakoni promijene, kada želite nešto promijeniti ili poboljšati.

Na tržištu postoji mnogo kompanija koje se bave ovim segmentom, ali samo je nekoliko njih koje su zadovoljne kvalitetom svojih usluga u praksi. Ove kompanije su na tržištu već godinama i njihov fokus je na poslovanju takvih objekata. Postoje i strana rješenja, ali pitanje je koliko će vaš problem biti prioritet za njih u nekom trenutku koji je ključan za vas.

Insistirajte na tome da je njihova obaveza da stalno poboljšavaju svoje proizvode, slijede naše propise i imaju tehničku podršku u istinski 24/7 modu. Također, važno je da sve možete brzo i jednostavno završiti na jednom mjestu, a s najboljim možete birati između kupovine ili iznajmljivanja IT opreme.

Jedno od rješenja koje ima potrebne resurse da ispuni sve ove kriterije je svakako Sky POS.

Konačno - otvaranje ugostiteljskog objekta

Sada kada su sve prepreke prevaziđene, svi izazovi su riješeni, red je na otvaranje ugostiteljskog objekta. Možete organizirati probno (lagano) otvaranje, gdje ćete okupiti najbliže ljude, kao svojevrsnu generalnu probu. Pogotovo ako imate kuhinju u objektu.

Pravo otvaranje bi trebalo da bude krunski dragulj svih napora koje ste uložili. Učinite to najvažnijim događajem u gradu i iskoristite priliku za promociju vašeg restorana. Stvorite pozitivnu atmosferu iščekivanja nečeg posebnog. Koristeći sve marketinške kanale (prvenstveno digitalne), najavite pompezno otvaranje objekta ciljnoj grupi gostiju na vrijeme. To će katapultirati vaše poslovanje u pravom smjeru.

Svatko voli biti dio nečeg pompeznog i glamuroznog, a na vama je da ispunite ta očekivanja. Budite sigurni da mali znak pažnje, kao što je neka sitnica u obliku prezentacijskog materijala, može učiniti čuda.

Ako se radi o događaju koji će privući pažnju vaše klijentele, ako su zadovoljni otvaranjem - sigurno će postati redovni gosti. Dobar glas se čuje nadaleko i naširoko, a to je upravo ono što vam treba. To je doslovno put do uspjeha vašeg projekta.

Nadamo se da smo vam na dobar način razjasnili glavne dileme. Samo budite svjesni da ne postoji univerzalni vodič za uspješno otvaranje ugostiteljskog objekta. Međutim, primjenom svih ovih pozitivnih iskustava drugih, šanse za uspjeh vašeg projekta dramatično se povećavaju. I to je glavna svrha ovog članka.

Sretno!